ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • Vulture (벌처) 지 김영대 평론가 방탄소 정보
    카테고리 없음 2020. 2. 4. 17:12

    빠가실때는 링크데려가시는거 아시죠?????원문링크: http://www.vulturecom/20하나 8/하나 0/how-bts-succeeded-where-other-boy-bands-couldnt.html


    방탄소년단이 보이밴드 역사상 유례없는 성공을 거둔 방법


    >


    ByTK Park and Youngdae Kim After BTS's Love Yourself World Toursold out across the globe, it wasn't uncommon to see American media comparing theirtour to the Beatles 'arrival in the U.S. and the British Invasion of the하나 960s as a whole, as BTS has left in their wake a long trail of sold-out stadiums filled with screaming fans. The comparison came as BTS stormed through two massive venues— Citi Field in New York and theo2Arena in London— invoking the image of the English band's historic performance at Shea Stadium.방탄소년단이 <러브 유어 셀프> 월드 투어 콘서트를 전 공연 매진시키고 지역마다 환호하는 팬들을 거느리고 있는 모습이 목격되면서, America 매체가 이들을 과거 비틀즈의 America 도착 광경, Just a few years ago, it was difficult to imagine thata K-popact would inherit the throne previously held by the likes of New Kids on the Block, N'SYNC, and One Direction-all from Anglophonic countries, and almost hall. But a closer look at BTS's 음악 and message shows thateven calling BTSa "boy band" may be an understatement.The term "boy band" is a product of Anglophonic pop 음악 history, and carries with it a certain set of assumptions. Beginning with the Jackson 5 and the Osmonds and culminating with New Kids on the Block, the term was used to denote a pop act made up of good-looking young men, performing음악 created by an imperious producer. Their target audience wasteenage girls, toward whom the boy band's 음악 and messaging would be directed. Thelyrics were usually saccharine, and the songs were aboutentering into, orexiting from, aromantic relationship with a young woman. Typically, 음악 from boy bands was rarely adventurous, and consisted of easy and predictable bubblegum pop tunes.세계 최대의 보이밴드가 되었다는 것은 대단한 성과다. 불과 몇 년 전까지만 해도 케이팝 가수가 이전에 뉴 키즈 온 더 블록(New Kids on the Block)이나 자신의 엔 싱크(N'SYNC), 원 디렉션(One Direction)과 같이 영어권 국가 출신으로 멤버 대부분이 백인 그룹이 차지하고 있던 왕. 그리고 새로운 방탄소년단의 'sound 악'과 그들이 전하는 메시지를 좀 더 자세히 살펴보면 그들을 '보이밴드'라고 명명하는 것조차 방탄에 대한 과소평가일 수 있다는 소견이 든다..보이밴드라는 용어는 영어권 대중 sound 악역사의 산물로, 여기에는 전제조건이 붙는다. 잭슨 파이브(the Jackson5)와 수컷 몽주(The Osmonds에서 시작되면서 뉴 키즈 온 더 블록으로 정점을 찍은 보이 밴드라는 개념은 '고압적인 프로듀서가 만든 sound악을 공연하고 외모가 뛰어난 젊은 감미로운 노랫말처럼 어렵게 한 여자와 사랑에 빠지거나 헤어지는 이 노래가 대부분입니다.. 보이 밴드의 sound락에서는 모험으로 볼 수 없는 개념으로, 그럭저럭 듣기 쉽고 예상하기도 쉬운 "버블 껌 팝チュー"으로 구성되어 있었다. In one sense, it is not wrong to call BTSa'boy band.K-pop's idol production system is directly tracable to the boy band production in the U.S. and U.K The boy bands of the Anglophonic pop world enjoyed huge popularity in South Korea as well, so much so that when New Kids on the Block held a concert in Seoul in한개 992, the ensuing stampede killed a fan and hospitalized 50 others. Korea's producers sought to emulate the system that created the Jackson 5 and New Kids on the Block. Thiseventually resulted in the infamous "trainee system" of K-pop, which also created BTSunder the auspices of Big Hit Entertainment. Like other boy bands and K-popidolacts, BTS is a group made up of good-looking young men performing 음악 that leans heavily on visual aesthetics.But that is where the similarities end, as many of the historical assumptions about boy bands are in applicable to BTS. Underneath the surface similarities, BTS operates on a different model that allows them to reach a larger range of audience than the previous reigns of boy bands.어떻게 보면 방탄소년단을 '보이밴드'라고 부르는 것도 틀렸다고 할 수 없다. 케이팝의 애기돌 프로덕션 시스템은 America와 영국의 보이밴드 프로덕션 시스템에 직접적으로 뿌리를 두고 있다. 영어권 대중 sound 악계의 보이밴드는 한국에서도 요즘 엄청난 유행이 있었다.  하나 992년에 뉴 키즈 온 더 블록이 내한 공연을 할 때 한꺼번에 모인 관객들에 깔리고명이 숨지고 50여명이 부상을 입는 문제가 벌어질 정도였다. 한국 프로듀서들은 잭슨 파이브 스스로 '뉴 키즈 온 더 블록'을 탄생시킨 이 시스템을 모방하려 했다. 이는 결국 국내 케이팝 업계의 악명 높은 '연습생 시스템'을 낳았고, 동하나한 시스템을 가진 빅히트 엔터테인먼트의 지원 아래 방탄소년단이 탄생했다. 방탄소년단도 다른 보이 밴드, K-POP 아이돌 가수들처럼 잘생긴 청년들로 구성되는, 가끔 미학에 많은 힘을 쏟는 그룹입니다.그러면 이 지점을 넘어서면 분명한 차이점이 생기기 시작한다. 과거 보이밴드의 대부분이 방탄소년단에는 적용되지 않기 때문입니다. 겉으로 드러난 유사성을 넘어 더 깊이 들어오는 방탄소년단이 과거 보이밴드보다 더 넓은 규모의 청자에 호소할 수 있는 다른 모델로 운영되고 있음을 알 수 있다.Atthis point, K-pop's idol bands are 음악ally in a different place. While there are K-pop groups that do indulge in bubblegum pop, the leading K-popacts frequently introducedaring and innovative sounds. In its song"Rum Pum Pum Pum", f(x)pushed boundaries by making unusually structured electronic dance pop and NCT's"The 7th Sense"works because it's built on a minimalist and hypnotic sound. These songs are adventurous to the point that they do not even have much in common with other K-pop 음악.Anglophonic boy bands of the'90s also experimented with forward-thinking sounds and genres other than pop음악, but K-pop idol bands have taken it a step further. In this sense, they're음악 al heirs of Michael Jackson, whose음악 left an indelible imprint in the Korean pop scene of the하나 990s. (Seo Taiji and Boys, the fountain head of modern K-pop, were obsed with Jackson's 음악.)It is worth remembering that Jackson also began his음악 career with the Jackson 5, a proto-idol band that emerged before the term"boy band"came to be used widely. Yet Michael Jackson took his 음악 to an unprecedented level by visually and aurally mesmerizing the fans. Taking Jackson's cue, K-popidol bands consistently sought to present a total package of daring sonic experience, excellent choreography, and charismatic stage presence. "This aspect of K-pop has beencrucial in reviving the "boy band" genre that has been petering out in the States and the U.KBTShas been successful because they were the best in presenting this total package. They're a multi-faceted group composed of three rappers and four singers, incontrast to the U'S./U.K boy bands that areusuallyall singers with one or two lead roles.현 시점에서 케이팝 아이돌 그룹은 sound 악적으로 완전히 다른 위치에 있다. 물론 버블검팝에 매진하는 케이팝 그룹도 있었지만 앞서 자신 있는 케이팝 가수들은 혁신적이고 과감한 사운드를 자주 선보였다. 에프엑스는 럼 P으로 색다르게 짜여진 하나렉트로닉 댄스 팝 사운드로 sound 악적 영역을 확장했고 NCT도 첫 번째 감각으로 미니멀리스트적인 최면을 거는 듯한 사운드를 선보였다. 이 곡들은 다른 K-pop sound 악들과는 공통점이 없을 정도로 모험적이에요..90년대, 영미의 보이 밴드들도 진보적 사운드와 팝이 없는 장르를 차용하면서 여러 교무욜을 시도헷우 자신 폿프에키도루글ー프들은 여기서 한 걸음 더 나, 갔다. 이런 의미에서는 아기 돌들은 한 990년대 한국 가요계에 지워지지 않는 영향을 남긴 마이클 잭슨의 sound액죠크 후예이다(현대 한국 가요의 분수령이 된 서태지와 아이들도 마이클 잭슨의 sound 마이클 잭슨 본인이 "보이 밴드"라는 내용이 보편적으로 사용되기 이전, 애기돌 그룹의 전신이라고 할 수 있는 잭슨 파이브에서 sound악의 경력을 시작하게 된 것을 상기해 보는 것도 의미가 있다. 그러자 신 마이클 잭슨은 팬들의 눈과 귀를 전체 매료하며 좋아의 sound악을 전례 없는 수준으로 끌어올렸다. 케이팝의 애기돌 그룹도 마이클 잭슨의 사례를 본받아 과감한 청각적 경험과 탁월한 안무, 카리스마 있는 무대 장악력이 전체 통합된 종합 패키지를 끊임없이 선보이려 했다. K-POP의 이런 면은 America와 영국에서 점차 희미해지고 있던 보이 밴드라는 장르를 부활시키는 데 판정적인 역할을 해왔다. 방탄소년단이 성공한 이유는 이들이 이런 종합 패키지를 만들기에 최적이었기 때문입니다. 방탄 소년단은 멤버 모두 보컬이 1두 사람이 메인을 맡은 America가 자신의 영국의 보이 밴드와는 대조적으로 3명의 래퍼와 4명의 보컬이 치는 다면적인 그룹입니다.For US and U.K boy bands, the produceris inseparable from the product. It is difficult to envision New Kids on the Block without Maurice Starr, Backstreet Boys without Lou Pearlman, or One Direction without Simon Cowell. The same model was imported into K-pop, and most K-pop idol bands are closely associated with their production companies usually SM Entertainment, JYP Entertainment, or YG Entertainment, all bearing theirfounders. ButitislesssowithBigHitEntertainmentanditsfounderBangSi-hyuk,whoemphasizedartisticfreedomoveraspecifichousestyle. With the help of a small number of in-house producers, BTS members participated in the 음악 - making process from the beginning, composing their own songs and writing their ownlyrics.Although the influence of Bang Si-hyuk and Big Hit's in-house producers is clearly present in BTS's 음악, such influence is less pronounced compared to, say, Starr's fingerprints on New Kids on the Block or Max Martins Martinfared It is not a coincidence that BTS began their 음악al journey with hip-hop, the genre that perhaps hachighest bar for authenticity. In the beginning, BTS was closer to being a hip-hop group in a boy band format, rather than a boy band trying outhip-hop.America 자신이 영국 보이밴드는 생리상 최종 결과물에서 프로듀서를 떼어내 소견할 수 없다. 모리스 스타(Maurice Starr) 없는 뉴 키즈 온 더 블록을 소견하지 못하고, 루 펄먼(Lou Pearlman) 없는 백스트리트 보이스는 없으며, 사이먼 코웰(Simon Cowell) 없이 원 디렉션은 존재 케이팝 업계에도 같은 모델이 차용됐기 때문에 대부분의 케이팝 애기돌 그룹은 이들이 속한 기획사와 밀접한 관련이 있다. 그럭저럭 이들은 SM, JYP, YG엔터테인먼트지만 3대 기업 이름이 전체 설립자의 이니셜과 같다. 그러자 신빅히트엔터테인먼트와 설립자인 방시혁은 이런 경향이 현저히 낮다. 방시혁은 회사의 어떤 특정 스타보다 예술적 자유를 중시했다. 소수의 인하우스 프로듀서의 도움으로 방탄소년단 멤버들은 좋아하는 곡을 작곡, 작사하는 등 아내의 sound부터 sound 악의 제작 과정에 참여할 수 있었다.방탄소년단의 sound락에서도 방시혁이 자신의 빅히트를 친 다른 인하우스 프로듀서의 영향이 뚜렷해 보이자 자신감은 뉴키즈 온 더 블록에 모리스타가남긴 흔적이 자신의 백스트리트 보이스와 엔싱크에 맥스 마틴(Max Martin)이 새긴 sound 악의 각인보다 더 얇다. 방탄소년단의 sound악은 멤버들이 갖고 있는 소견에서 얻은 자연스러운 결과물이기 때문에 유기적으로 느껴진다. 이들이 sound 낙적 여정의 아내, sound를 힙합, 즉 sound악의 진정성에 대해 가장 엄격한 기준을 가진 장르로 시작한 것은 우연이 아니다. Sound 방탄소년단은 '힙합을 시도하는 보이밴드'보다는 '보이밴드 형태의 힙합그룹'에 더 가까웠다.BTS's artistic authenticity shineseven brighter inits lyrics and messaging. While BTS dosing about love and dating, it is more often about self-reflection and observations about the people and the world around them. They look inward, instead of sing outward at someone else. BTS are honest about their struggles; and the y're critical and defiant about the challenges imposed by their adversaries and society at large. Their message — whichultimately boils down to loving yourself is positive and optimistic, asit springs naturally from their youthful energy. Thishopeful note — whichechoes Michael Jackson's Heal the World message — put BTS at places rarely reached by pop stars, such as the UNICE Fanti-violence campaign and aspeech givenduring the U.N General Assembly.What sets apart BTS from the previous biggest boy bands in the world is alsowhat allows BTS to reach a greater range of fansthan their predessors. BTS's fans are more diverse culturally, ethnically, and generationally than those of any other boy band that came before them. The ARMY fan base is truly a global force, with hundreds of millions of fanss pread across Asia, the Middle East, and Africa. Notably, the Love Yourself World Tour attracted a hugenumber of middle-aged fans. Formost boy bands, a throng of middle-aged fans would come only for the reunion tour, but at any given BTS concert, it was not uncommon to see three generations of ARMY in attendance, or aughter pair in whicher the mothithicher the mothering the motte) 사랑이 자신의 연애기에 대한 노래도 물론 있지만 그보다는 주변 사람들과 그들을 둘러싼 세상에 대한 자기반성적인 노래가 더 많다. 외부의 타인에게 노래하는 대신 좋아하는 내면을 들여다본다. 방탄소년단은 그들이 겪는 어려움은 자신의 어려움에 대해 솔직하며, 적자인 자신의 사회를 좋아하는 데는 도전적이고 반항적입니다.  결국 자신을 사랑하라로 귀결되는 메시지는 긍정적이고 낙관적이며 청년 특유의 젊은 에그 대지에서 자연스럽게 솟아난다는 결론입니다. 마이클 잭슨의 Heal the World를 닮은 이런 희망찬 기조가 팝스타로서는 도달하기 어려운 영역, 즉 유니세프의 반폭력 캠페인이 자신의 유엔총회 연설자 자리로 그들을 이끌었다.방탄소년단에 이전의 세계 최대 보이밴드와는 선을 그은 이런 특징은 바로 이들이 선배그룹보다 훨씬 폭넓은 팬덤을 갖게 된 요인이기도 하다. 방탄소년단의 팬층은 과거 존재했던 다른 어떤 보이밴드의 팬보다 다양한 문화, 인종, 세대를 하나로 묶는다. 아시아 중동 아프리카 전역에 퍼져 있는 아미들은 정말 글로벌 팬베이스라고 할 수 있다. 또 주목할 점은 투어가 상당히 중년 팬을 모았다는 것입니다. 대다수의 보이밴드에서 중년팬의 무리라는 리유니언 콘서트에서 자신을 보는 듯한 광경이지만 방탄소년단의 모든 콘서트에는 삼대팬이 함께 와서 방탄소년단의 팬인 어머니와 보호자로 붙어 Because BTS appeared to emerge completel yout of the blue, there's been a struggle to find a frame of reference, whichis how we'velanded on "boy band.The descriptoris not wrong, but not completely correct either. While BTS's arrival in the U.S. has been likenedto the Beatles and the British Invasion, we may actually be seeing the heirs of Michael Jackson in the 2개 st century.영미 언론들은 여전히 방탄소년단의 급격한 부상을 이해하려고 애쓰고 있다. 방탄소년단이 늘 성공한 것처럼 보이기 때문에 기준이 되는 틀을 찾기도 어려워 결국 보이밴드라는 수식어로 종착하게 됐다. 잘못된 포현은 아니지만 그렇다고 완벽하게 들어맞는 수식이라고 할 수도 없다. 방탄 소년단 America입성이 비틀스와 '영국의 침공'와 자주 비교되고 있지만 우리가 보고 있는 것은 사실 마이클 잭슨의 2개세기의 후예가 아닐까.++Vernal Comment: 먼저 번역을 허락해주신 김용대 평론가님께 감사하다는 말씀을 드리고 싶습니다.그리고 언젠가 자신있는 평론을 써 주셔서 다시 한번 감사하다고 이 내용을 씁니다.아마 김영대 평론가님을 알고 있는 아미는 전체 그렇게 소견하고 있을 겁니다.김용대 평론가님을 아직 모르는 분은 트위터(https://twitter).com/toojazzy25)자신의 유튜브(youtube.com/user/toojazzy25)꼭 한번 들르세요!몰랐는데 제가 자주 보던 히메드로지 http://idology.kr/웹진의 창립멤버이기도 합니다.제 트위터는 https://twitter.com/though belated 여기입니다.별건 없어요.제가 기사를 읽고 평론가님께 허락을 받는 도중 몇 명이 더 정보를 제공해 주셨어요! 감사합니다:D그리고 더 빨리 가져오지 못해서 죄송합니다ᅲ제보해주신 분들이 많은 만큼 오래 기다리셨습니다남남겨줄 좋은 내용의 심부름과 응원여러분들 항상 감사합니다!! 사랑해!스크랩은 본문 1부+링크로 부탁합니다.


    댓글

Designed by Tistory.